Omvang onpage analyse

De onpage analyse is de basis voor de optimalisatie van je website en een voorwaarde voor een betere ranking in de zoekmachines.

Een gedetailleerde onpage analyse wordt uitgevoerd met behulp van marktleidende analyseprogramma's.

Dit geeft ons een overzicht van alle obstakels die een goede ranking in de zoekresultaten in de weg staan.

Tijdens de onpage analyse worden door ons de volgende punten onderzocht:

✓ Technische belemmeringen
✓ Structurele obstakels
✓ Belemmeringen i.v.m inhoud
✓ Obstakels in de mobiele versie
✓ Pagespeed

Pas na een grondige analyse doen wij tegelijkertijd alle nodige aanbevelingen om de problemen uit de weg te ruimen. Jij beslist of het oplossen van de problemen door ons of door jou zal gebeuren.

Hoe onze onpage analyse eruitziet

Prestaties

Prestatie status

In de eerste stap worden de prestaties van het domein bekeken. Zo worden onder meer de zichtbaarheid vergeleken met die van de concurrentie, het verkeer en de indexeringsstatus getoond.
Indexering

Indexeringsstatus

In dit technische gedeelte van de onpage analyse worden alle gegevens bepaald die fouten of belemmeringen vertegenwoordigen. Dit houdt bijvoorbeeld in: 5xx serverfouten, 4xx client fouten, 3xx redirects, meta robots, canonicals, paginering, sitemap en tot slot de robots.txt
Paginastructuur

Structurering van de inhoud en koppelingen

Dit gaat over het evalueren van koppelingen tussen pagina's en inhoud. Hoe snel kom je op de belangrijke subpagina's? Hoe is de navigatie gestructureerd? Zijn de URL's leesbaar?
Inhoud

Content - inhoud van welke soort dan ook

Bij de inhoudsanalyse gaat het niet om een onpage audit maar om een onderzoek van media-inhoud (afbeeldingen, video's), meta titels en metabeschrijvingen, alsmede het onderzoek van de koppen (koppenstructuur) en de identificatie van duplicate en te weinig content. Een kort zoekwoordenonderzoek is opgenomen om verdere mogelijkheden aan te wijzen. Hier zijn enkele voorbeelden van onze analyse:

Meta titels
Meta beschrijvingen
Koppen
Duplicate content
Thin content
Afbeeldingen

Extra diensten die afgenomen kunnen worden:

Trefwoordonderzoek (analyse, onderzoek, keyword-URL matching) Onpage audit (tekstanalyse m.b.t. gebruikte zoekwoorden, strekking, doelgroep, meta data)

Verschillende talen

Gebruik van de Hreflang tags

Wij controleren of de juiste URL in het betreffende land wordt weergegeven. Het gebruik van hreflan-tags is onderworpen aan verschillende regels, die allemaal worden geanalyseerd. Graag maken wij hiervoor een concept.

Interne links

Interne links controleren

De interne links worden onder meer gecontroleerd om na te gaan of de bestemmings-URL's kunnen worden bereikt, of zij geen redirects bevatten en of de links daadwerkelijk aanwezig en op de juiste plaats geplaatst zijn.

Gestructureerde gegevens

Gebruik van gestructureerde gegevens

Alle soorten pagina's worden gecontroleerd om te zien of gestructureerde gegevens aanwezig zijn en correct zijn geïmplementeerd.

PageSpeed Insights

Snelheid bij het laden van de pagina

Alles wat tot de analyse van pagespeed behoort (niet alleen de Web Core Vitals) wordt geanalyseerd, onderverdeeld in paginatypes en er worden aanbevelingen gedaan.

Mobile Check

Weergave op mobiele apparaten

Hiermee controleren we of alle elementen optimaal worden weergegeven op verschillende apparaten.

Offpage analyse

Analyseren van backlinks

Aangezien wij vele diensten aanbieden volgens een modulair principe, kan een backlink analyse extra aangevraagd worden.


Relevantie van de inhoud en de zoekwoorden voor zoekmachines

"Content is king" geldt nog steeds, maar het is niet genoeg voor een stijgende ranking in de zoekmachines. Het gaat niet alleen om de kwaliteit van de informatie en het nut voor de bezoekers.

Zijn alle webpagina's optimaal gestructureerd? Zijn interne links juist ingesteld? Worden alle koppen zinvol gebruikt met relevante trefwoorden? Is de inhoud uniek en worden alle metatags correct gebruikt? Voldoe je echt aan alle behoeften van je bezoekers? Dit en nog veel meer wordt door ons gecontroleerd.

 

Optimaliseer je websites en winkels voor meer bezoekers