Resultaatgericht SEO advies
SEO consultant voor eersteklas zoekmachine optimalisatie gezocht?
Wanneer een bedrijf geen topposities in de zoekresultaten behaalt en zelfs niet op pagina 2 in Google verschijnt, bestaat het theoretisch niet. Welke stappen ondernomen moeten worden om op lange termijn in de zoekresultaten gevonden te worden, zal je van mij leren als SEO freelancer met meer dan 10 jaar professionele ervaring in online marketing, in het bijzonder in SEO. Efficiënte zoekmachine optimalisatie en SEO consulting kan pas uitgevoerd worden nadat we een uitgebreid overzicht hebben gekregen van je website of webwinkel, je bedrijf en je doelstellingen.
Voor efficiënt SEO advies en de selectie van de SEO consultant, zijn onder andere de volgende criteria van cruciaal belang:
• Kennis en ervaring uit diverse branches
• Ervaring verkregen in verschillende bedrijfsomvangen
• Referenties en kennis
• Elk consult is individueel afgestemd op je huidige situatie, je branche en de concurrentie
De werkwijze van een SEO consultant
Procedure voor SEO projecten (voorbeeld)
Afhankelijk van de omvang van de opdracht worden verschillende stappen ondernomen om realistische doelen te bereiken en deadlines te halen
Doelstellingen bepalen
Wat moet er bereikt worden? In hoeverre kunnen je doelen worden bereikt?
Evaluatie en huidige toestand
In kaart brengen van eerdere maatregelen en successen
Planning en strategie
Hoe kunnen duurzame resultaten worden bereikt?
Realisatie
Stapsgewijze uitvoering en controle
Test en levering
Foutloze stipte levering
Tracking en monitoring
Evaluatie van de maatregelen om de doelstellingen te bereiken
Goede redenen voor een samenwerking:
- Online marketing, productmanagement, bedrijfsplanning, verkoopervaring en meer - veel kennis en uitgebreide ervaring.
- Individuele SEO-strategieën - goed doordachte marketingconcepten, aangepast aan uw doelstellingen, uw budget en alle andere marketingkanalen
- Kwaliteit voor kwantiteit
- Wij bevelen alleen maatregelen aan die echt noodzakelijk, doeltreffend en duurzaam zijn
- Volledige transparantie - wij leggen je op een begrijpelijke manier, zonder technisch jargon, uit waarom bepaalde maatregelen noodzakelijk zijn en hoe ze werken. Zo kun je er zeker van zijn dat er geen nutteloze kosten worden opgelegd
- Geen verborgen kosten
- Strategische marketingplanning, rekening houdend met andere marketingkanalen
- Zoekmachine optimalisatie volgens Google richtlijnen (geen risicovolle maatregelen)
- Flexibele samenwerking
- Wat wij niet doen: Maatregelen die in de "grijze zone" liggen, illegaal zijn of de concurrentie verstoren (negatieve SEO).
Wat is een SEO consultant?
Consulting is de activiteit van het geven van professioneel advies aan een bepaalde groep mensen. De definitie is zo simpel als wat.
Dus wat is een consultant?
Een consultant is iemand die over een bepaald expertiseniveau beschikt dat een bepaalde groep mensen waardevol vindt, en de mensen binnen die groep zijn bereid de consultant te betalen voor toegang tot zijn expertise.
De ware betekenis van consulting is mensen te helpen problemen op te lossen en hen van hun huidige toestand naar hun gewenste toestand te brengen. En dit is precies wat een SEO consultant voor bedrijven en bureaus doet.
Wat is een SEO consultant en waarom heb ik er een nodig?
Een consultant is gewoonlijk een deskundige op een bepaald gebied en wordt betaald door particulieren of ondernemingen die hem of haar nodig hebben om advies te geven met betrekking tot dat gebied Dus in dit opzicht is een SEO consultant niet anders. Zij zijn deskundigen op het gebied van zoekmachine-optimalisatie en worden betaald door bedrijven en website eigenaars om hen advies te geven over hoe zij hogere rankings, meer doelgericht verkeer en uiteindelijk meer winst voor hun websites of webwinkels kunnen bereiken.
Dit betekent dat SEO consultants een reeks SEO strategieën toepassen waarvan het hoofddoel is om doelgroepen aan te trekken en ze te laten veranderen in klanten. Dit vergt veel planning, strategie, creativiteit en ervaring. Maar wat zijn hun taken en waar moet je op letten bij het kiezen van je volgende zoekmachine consultant?
Doelen van een SEO consultant
Een manier zou zijn om na te denken over de doelstellingen van de zoekmachine-optimalisatie en die van de consultant en jezelf af te vragen: Waarom betaal ik deze persoon? De doelen variëren afhankelijk van de cliënt, maar onze doelen voor cliënten zien er meestal zo uit:
Wij helpen je om gevonden te worden door je doelgroep. Wat voor zin heeft het om tijd, middelen en geld te investeren in geweldige content en technische verbeteringen als niemand je kan vinden? Een SEO consultant zal je bruikbare aanbevelingen geven om het aantal bezoeken via Google of andere zoekmachines te verhogen.
Wij helpen je concurrerend te blijven op de online markt. Als je niet aan SEO doet, hebben je concurrenten een zaak minder om zich zorgen over te maken.
Als SEO Consultant helpen wij je online zichtbaar te blijven en zichtbaarder te worden. Ken je het gezegde "uit het oog, uit het hart"? Als je niet gevonden wordt in de topposities voor belangrijke, gerichte zoekwoorden, zullen potentiële klanten helemaal geen aandacht aan je besteden.
Je kunt het ook zien als een soort tijdschrift. Iemand op de cover heeft meer zichtbaarheid en is relevanter dan iemand op pagina 75.
SEO consultants helpen je bij het maken van uitvoerbare zakelijke beslissingen voor de volgende stappen. SEO en analyse gaan hand in hand. Een SEO-consultant gaat na wat werkt en wat niet, zodat hij zijn strategieën kan optimaliseren.
Vereisten voor SEO consultants
Zoekmachineoptimalisatie vereist voortdurende training en testen. Dus hoe vind je een goede SEO consultant? Goede adviseurs blijven op de hoogte:
Ze volgen de ontwikkelingen in de SEO wereld. SEO is in de loop van de tijd geëvolueerd en zal ook in de toekomst blijven evolueren. Een SEO consultant houdt zich op de hoogte van nieuwe trends in de branche en deelt informatie binnen de branche. Er gaat geen week voorbij dat wij niets horen over een nieuwe update van Google en dat wij ons zorgen maken over de gevolgen daarvan voor onze klanten, hun website en hun online aanwezigheid.
Elke consultant heeft een iets andere aanpak. Zorg ervoor dat u een consultant vindt die een degelijke aanpak heeft en goed kan uitleggen waarom zij de maatregelen die zij hebben gekozen, zouden uitvoeren.
Zoekmachineadviseurs weten hoe ze de inhoud van websites kunnen optimaliseren (ook wel on-page optimalisatie genoemd). Zij kunnen technische obstakels opsporen die een negatieve invloed hebben op de website. Een SEO consultant moet weten hoe een technische audit uit te voeren en nauw samen te werken met website ontwikkelaars om deze fouten te herstellen.
Dit is een ongelooflijk belangrijk aspect van zoekmachineoptimalisatie, omdat het de zoekmachines helpt om de pagina's van je website te crawlen en te indexeren. Je kunt de beste content ter wereld hebben, maar je loopt het risico niet gevonden te worden in zoekmachines als je er niet bij kunt.
Maar zorg ervoor dat u samenwerkt met een SEO expert die weet hoe platforms zoals Google Analytics te evalueren, gegevens te interpreteren en bruikbare beslissingen te nemen voor de volgende stappen om het websiteverkeer te verhogen.
Het gaat erom te testen wat werkt en wat niet werkt voor elk individueel bedrijf.
Vaardigheden die een SEO consultant moet beheersen
Er zijn zoveel verschillende soorten consultants voor zoekmachineoptimalisatie, waarvan sommigen gespecialiseerd zijn in bepaalde gebieden van zoekmachineoptimalisatie, terwijl anderen alles aanbieden. En dat is een goede zaak, vooral omdat er in onze branche zo veel gebieden te bestrijken zijn. Soms is het een kwestie van het vinden van de juiste SEO consultant voor de behoeften van je bedrijf, maar over het algemeen zijn er een paar vaardigheden die alle consultants moeten hebben:
Het aantal jaren ervaring. Hoe langer een SEO consultant in de branche zit, hoe meer ervaring hij heeft. Dit is meestal het geval, niet altijd natuurlijk, maar de kans is groot dat zij in de loop der jaren veel hebben gezien en de casestudies hebben om het te bewijzen. Indien een consultant lange tijd in een bedrijf zit, bestaat het risico dat hij niet genoeg ervaring heeft om snel individuele oplossingen te bieden voor uiteenlopende bedrijven.
Een SEO consultant moet in staat zijn om bewijs van zijn successen te laten zien. Hij moet kunnen aantonen dat hij resultaatgericht is en kan bijdragen tot een verhoging van de ROI.
Het vermogen om het grote geheel te zien. SEO-campagnes zijn vaak van lange duur. Een goede consultant voor zoekmachineoptimalisatie moet in staat zijn om het grote plaatje te zien bij het maken van aanbevelingen voor campagnes en de waarde van hun werk duidelijk en beknopt over te brengen.
Hij moet ook kunnen begrijpen hoe zijn werk van invloed is op andere marketingstrategieën en daarmee kan worden verweven, bv. public relations, sociale media, ontwikkeling van websites, Google Ads, enz.
Het creëren van aangepaste SEO strategieën. Ook al hebben sommige bedrijven vergelijkbare behoeften op het gebied van SEO, er is geen one size fits all. Elke onderneming is uniek en vereist individuele strategieën om het succes te vergroten.
Veel bedrijven weten dat SEO belangrijk is voor hun website om in de zoekresultaten van Google gevonden te worden, maar ze weten niet wat er bij komt kijken of hoe ze het aan de bedrijfsleiding moeten uitleggen. Een SEO consultant weet hoe hij de waarde van SEO aan zijn klanten moet uitleggen.
Nu je meer weet over de vaardigheden die je nodig hebt, is het volgende wat je moet weten hoe je een goede SEO consultant kunt vinden. Wij raden je aan om met verschillende SEO consultants te praten om uit te vinden welke de beste is voor jou.
Kort samengevat kun je dus het volgende zeggen:
Een SEO consultant verbetert de website ranking in de belangrijkste zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing. Een SEO consultant moet de website onderzoeken met behulp van een SEO audit en aanbevelingen doen om relevante zoekresultaten te bereiken. Ook moet een SEO consultant een goede gebruikerservaring voor een website creëren om gekwalificeerd natuurlijk verkeer te krijgen.
Het belangrijkste doel van een SEO consultant is hetzelfde als dat van elke online marketeer: meer bezoekers naar de website brengen en de omzet verhogen. Zowel door het gebruik van onpage strategieën (analyse en optimalisatie van technische, inhoudelijke en structurele elementen om het verkeer te verhogen) als offpage maatregelen (analyse en optimalisatie van de backlinkstructuur) wordt ernaar gestreefd de zichtbaarheid van een website in zoekmachines te verhogen, wat zich vertaalt in een toename van het aantal bezoekers, rankings en conversies. In een SEO consultatie worden meestal alleen aanbevelingen gedaan, die vervolgens door het bedrijf of haar medewerkers worden uitgevoerd.